czwartek, 11 lutego 2016

Zimowa przygoda zuchów nad morzem

Tradycyjnie, w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych, wyjechaliśmy poza miejsce swojego zamieszkania, aby poprowadzić przez kilka dni zdrowy tryb życia zawarty w idei harcerstwa.
Tym razem podziwialiśmy piękno i historię Trójmiasta i Malborka.
W Gdańsku, pod opieką pani przewodnik, przeszliśmy Drogę Królewską. Widzieliśmy Złotą Bramę, Katownię, Bramę Więzienną, ulicę Długą i  Piwną. Poznaliśmy historię Wielkiej Zbrojowni oraz Kościoła Mariackiego. Podziwialiśmy Ratusz Głównomiejski, Dwór Artusa, fontannę Neptuna. Spacerowaliśmy przez Długi Targ, Zieloną Bramę, Długie Pobrzeże, ulicę Mariacką i Wyspę Spichrzów oraz zobaczyliśmy zabytkowego Żurawia.

W Sopocie zwiedzając ulicę Bohaterów Monte Cassino doszliśmy do sopockiego mola. Kiedy dzień zaczął chylić się ku zmierzchowi, ujrzeliśmy to miasto cudownie oświetlone.

Następnego dnia w Gdyni najpierw pojechaliśmy na Skwer Kościuszki, gdzie podziwialiśmy m.in. okręt- muzeum ORP Błyskawica, żaglowce Dar Pomorza i Dar Młodzieży. Następnie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego- niezwykłego miejsca w centrum miasta. Zobaczyliśmy tam różne gatunki ryb, gadów i płazów pochodzących z wielu rejonów świata, np. z Afryki, Ameryki Północnej, czy  północy naszego kontynentu. Następnie udaliśmy się do Muzeum Marynarki Wojennej, gdzie obejrzeliśmy Ekspozycję Plenerową Broni i Uzbrojenia Morskiego. Po spacerze bulwarem nadmorskim pojechaliśmy do Centrum Nauki Experyment. Tu badaliśmy zjawiska z różnych dziedzin nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń w bezpiecznych warunkach na stanowiskach zaprojektowanych w sposób interaktywny. Na szczególną uwagę zasługują próby jazdy na wózku inwalidzkim. Zdobyte doświadczenia  pozwolą nam lepiej zrozumieć dzieci niepełnosprawne, z którymi gromada w najbliższym czasie będzie współdziałała.

W ostatnim dniu wycieczki uczestniczyliśmy w żywej lekcji historii na Zamku Krzyżackim w Malborku pod okiem pani przewodnik. Zobaczyliśmy m. in. system grzewczy z tamtych czasów, refektarze zimowy i letni, skarbiec, kuchnię, piekarnię, sypialnie, kancelarię oraz przepiękną wystawę bursztynu. W sali konferencyjnej zaśpiewaliśmy ulubioną piosenkę pt. „Stokrotka” w celu sprawdzenia wspaniałej akustyki tego pomieszczenia.

Oczywiście przez cały czas pobytu nie zabrakło wspólnego śpiewu, wieczoru gier i zabaw w świetlicy Szkolnego Schroniska Młodzieżowego, czy gry w tenisa stołowego.
Po kolejnej udanej wyprawie zuchowej, wspólnie podjęto decyzję o dalszym popularyzowaniu zróżnicowanych form turystycznych poprzez wyprawy w różne zakątki naszego kraju.
Zuchowa „Zimowa przygoda nad morzem” została dofinansowana przez Urząd Miejski w Wyrzysku, za co zuchy, ich rodzice i opiekunowie bardzo dziękują.

Pełna fotorelacja z wyjazdu do pobrania pod linkiem: